قسمتی از متن تعداد صفحات : ۲۰ صفحه فرمت فایل : WORD
درروزگار ما ،همه ی ملتها ، با هر نظام سیاسی و اجتماعی پیشرفته و یا درحال
پیشرفت به مساله ی برنامه ریزی و اصلاحات آموزشی،باتوجه به آخرین روشهای
آموزشی و فنی و پیشرفت های علمی جهان ،توجه خاص دارند.این توجه تقریبا
فراگیر وجهانی است ونسبت به دیگر فعالیتهای اجتماعی از اولویت خاص برخوردار
است.بررسی تاریخ تحول نظامهای آموزشی جهان نشان می دهد که به منظور تحقق
این امر اغلب کشورهای پیشرو از مطالعات و پژوهشهای تطبیقی در زمینه ی آموزش
و پرورش بهره گرفته اند و از آن به عنوان شرط لا زم برای طراحی نظامهای
آموزشی نوین خویش نام می برند. وبر لزوم این گونه بررسی ها قبل از اقدام به
هر گونه اصلاحات آموزشی جامع برای رفع نیازمندیهای روبه رشداقتصادی،فرهنگی
و فنی خویش تاکید می ورزند. در مقاله ی حاضردر مورد نظام آموزش و پرورش
ایران ونیوزلند، اهداف آموزش و پرورش هردو کشور ،نحوه ی مدیریت دستگاه
تربیتی و… مطالبی آورده شده ودر پایان نظام آموزش و پرورش دو کشوربه صورت
مختصر با یکدیگر مورد بررسی تطبیقی قرار گرفته است. & …